Direct Marketing
Direct Marketing, a. s.
Lamačská cesta 22
841 03 Bratislava
+421 2 45522 915
predaj cez telefón
„Ja také telefonáty odmietam – to nebude
fungovať“
- To je len váš postoj, ktorý nereprezentuje väčšinu. Výsledky predaja
cez telefón sa riadia štatistickými číslami. Preto vieme, že
v priemere, napr. pri firmách, je cca 70 % z nich
dovolateľných na recepciu – ostatné existujú takpovediac
„účtovne“. Vieme, že zo stredných manažérov bude s nami
ochotných hovoriť okolo 50 %, vrcholových 25 %, bežných
zamestnancov 70 % a ku zvyšným sa jednoducho
nedostaneme – odmietnu, nedvíhajú alebo máme volať neskôr.
S tým všetkým počítame.
- Vieme, že v priemere 20 % z tých, s ktorými sa nám
podarí urobiť predajný rozhovor, je pozitívne naklonených k ponuke.
Toto číslo kolíše podľa atraktívnosti ponuky, výberu cieľovej skupiny a kvality oslovenia – teda scriptu
a operátorov.
- Reálne teda cez telefón dokážeme predávať najlepšie také produkty, ktoré
sú slovne ľahko opísateľné, napr. knihy, kávomaty ap. Voláme do
firiem, do domácností či na mobil.
„Čo keď to nepôjde a bude malý záujem?“
- Riziko vysokej straty je minimálne. Už po prvých volaniach vidíme, či o výrobok alebo službu je
alebo nie je očakávaný záujem.
- Predaj cez telefón môžeme po jednom testovacom dni zastaviť a buď
upraviť script alebo úplne skončiť. Neúčtujeme pritom žiaden storno
poplatok. Faktúrujeme len prípravu telemarketingu a reálne uskutočnené predajné
rozhovory.
- Je to vždy menej, ako pri
akomkoľvek inom spôsobe predaja (osobne, listom ap.)
„Chcem platiť len za predaný kus“
- Ste dobrý obchodník, lebo 100 % rizika za úspech vášho produktu na
trhu chcete hodiť na naše plecia. My však nevieme, ako je
pozicionovaný váš produkt oproti konkurenčným produktom, či ste mu
napríklad dobre nastavili cenu ap. Bolo by preto nefér, aby sme
toto riziko znášali my.
- Vývoj predaja dostávate v reporte každý
deň, čo znamená, že telefonujeme, len dokiaľ predaj ide.
„Kto pripraví scenár rozhovoru a dodá kontakty?“
- My. Vypýtame si od vás základné fakty a script
napíšeme. Dovtedy ho prerábame, kým mu neuveríte, že v tejto podobe má
šancu na úspech. Až potom ho programujeme do špeciálneho komunikačného
softvéru.
- Kontakty dodáme z našej databázy, ale môžeme využiť aj vaše
kontakty.
„V akej podobe dostanem výsledky rozhovorov?“
- V excelovskej tabuľke, kde jeden riadok
bude zaznamenávať k jednej osobe všetky jej odpovede na otázky a tiež
kontakty a výsledný status – napr. objednávka, odmietol,
zavolať neskôr a pod.
- Export objednávok zasielame denne, resp. podľa potreby. Finálny export
celej databázy nakoniec.