Direct Marketing
Direct Marketing, a. s.
Lamačská cesta 22
841 03 Bratislava
+421 2 45522 915
podpora súťaže
„Spotrebiteľské súťaže aj navrhujete?“
- Áno, ak si to želáte. Oslovujú nás však nielen koncoví zákazníci, ale aj
reklamné agentúry, ktoré už koncepciu majú s klientom často krát
dohodnutú a od nás potrebujú len jej technické zabezpečenie.
- Ak však súťaž navrhujeme, potom vám dokážeme navrhnúť mechanizmus
súťaže, aj texty pravidiel.
„Čo presne rozumiete pod technickým zabezpečením, čiže podporou
súťaže?“
- Najčastejšie je to zriadenie P.O.Boxu pre zber návratiek, jeho vyberanie
a zápis údajov z došlých odpovedných kupónov. Ak ide o čiarové kódy či
iné obaly z výrobkov, overujeme úplnosť zaslania podľa pravidiel.
Kupóny archivujeme alebo likvidujeme.
- Riešime infolinku, kde súťažiaci majú možnosť zisťovať alebo odovzdávať
informácie, ktoré spracujeme a môžeme formou exportu zasielať napr. do
rádia, pre verejné vyhlásenie výhercov na dennej báze
- Zabezpečujeme žrebovanie výhercov, ich zápis do databázy výhercov,
žrebovanie hlavných výhier pod notárskym dohľadom.
- Výhry zabalíme a distribuujeme – zvyčajne tlačíme sprievodné
listy, ktoré k výhram prikladáme.
- Niekedy sa vyžaduje SMS alebo e-mailová komunikácia, resp. zasielanie
výstupov na web. To všetko chápeme ako podporu súťaže.
„Aký je rozdiel medzi spotrebiteľskou súťažou, vernostným programom a
spotrebiteľským klubom?“
- V súťaži môžete alebo nemusíte vyhrať – to je jej nevýhoda.
Väčšinou je získanie výhry postavené na náhodnom žrebovaní. Súťaž je časovo
aj nákladovo limitovaná, čo je výhoda pre vás.
- Vo vernostnom programe viete, že ak urobíte určité množstvo nákupov,
dostanete za ne výhodu. Viac nákupov, väčšia výhoda (napr. zber nálepiek za
tankovanie – vymeníte ich napokon za darčeky). Vernostný program je
časovo limitovaný, ale náklady na výhry a ich distribúciu sa vám môžu
rozbehnúť nad úroveň budgetu.
- V spotrebiteľskom klube ide o to isté, ako pri vernostnom programe, len
nie je časovo limitovaný a navyše, dostávate ako člen aj inú podporu, mimo
času nákupu (napr. novoročné pohľadnice, katalógy s novinkami ap.). Je
to „beh na dlhé trate“. Je to v podstate permanentný
vernostný program, niekedy doplnený súťažami, takže nemusíte vymýšľať stále
niečo nové.
- V roku 2008 sme uviedli na trh aj veľmi zaujímavý variant vernostného
programu, ktorý je hybridom medzi súťažou a klasickým vernostným programom
– využíva hlavné výhody oboch. Pre vás bude zaujímavý ten moment, že
náklady si môžete stanoviť sami a my vám garantujeme, že ich neprekročíme,
bez ohľadu na to, koľko ľudí sa do VP zapojí. Prispôsobíme sa vášmu
rozpočtu! Pritom účastníci množstvom nákupov dokážu ovplyvniť výšku svojej
odmeny.