Direct Marketing
Direct Marketing, a. s.
Lamačská cesta 22
841 03 Bratislava
+421 2 45522 915
tajný nákup
„Čo to je?“
- Marketingoví pracovníci túto techniku poznajú možno skôr pod anglickým
termínom „mystery shopping“
- Náš mystery shopper bude chodiť napríklad po vašich predajniach či
pobočkách a bude sa tváriť, že chce niečo kúpiť – samozrejme, presne
to, čo mu v scenári návštevy predpíšeme.
- Výsledok návštevy, svoje postrehy z priebehu jednania zapíše
bezprostredne po opustení pobočky v aute do dotazníka (reportu).
- Výsledky zo všetkých návštev vám vyhodnotíme numericky a graficky so
sprievodnou hodnotiacou správou. Vy tak budete vedieť, či pracovníci na
predajných miestach predávajú správne vaše produkty alebo majú s tým
nejaký problém. Od nich totiž závisí výška vášho obratu v danom
regióne.
- Keď zjednáte nápravu, opakovaným mystery shoppingom zistíme, či
k zlepšeniu stavu aj reálne došlo.
„Čo to obnáša?“
- Úplné utajenie mystery shoppera človek je vybraný podľa vopred
zadefinovaného profilu (vek, …)
- Jasnú koncepciu návštevy – čo si má všímať a o čo sa má pri
návšteve snažiť.
- Okrem jednorázových nákladov na prípravu akcie a vyhodnotenie akcie,
účtujeme každú jednotlivú návštevu, v ktorej zvyčajne už sú zahrnuté
všetky náklady (benzín, ubytovanie, mystery shopper)
- Mystery shoppingy sa hýbu v cenových reláciách od desiatok tisíc Sk
až do cca 200 – 400-tis. Sk, záleží na počte oslovených prevádzok.
„Robíte aj iné riadené rozhovory?“
- Mystery shopping je v podstate utajeným riadeným rozhovorom.
Samozrejme, návšteva nemusí byť utajená a môže byť spojená s odovzdaním
nejakého darčeka za vyplnenie dlhšieho dotazníka, ale aj prostým preverením
sortimentu rôznych značiek v predajniach ap.