Direct Marketing
Direct Marketing, a. s.
Lamačská cesta 22
841 03 Bratislava
+421 2 45522 915
e-maily, SMS, faxy
„Do akej miery využívate túto formu komunikácie v praxi a ako je účinná?“
- Túto formu využívame minimálne kvôli dvom hlavným príčinám. Jednak kvôli
zákonu o reklame č. 147/2001 Z.z., kde podľa §3 odst. (6) sa
reklama nesmie šíriť automatickým telefonickým volacím systémom, telefaxom
a elektronickou poštou bez predchádzajúceho súhlasu ich užívateľa, ktorý
je príjemcom reklamy. A týchto súhlasov buď je minimum a aj tie čo sú,
nemajú dostatok príznakov identifikujúcich cieľovú skupinu, aby bolo vaše
oslovenie efektívne.
- Druhou príčinou je nízka cena oslovenia a veľký reklamný šum v podobe
spamov (pri e-mailoch). V prípade SMS je to zas obmedzenie rozsahu správy.
Výsledkom je nízka rezonancia, teda je príliš krátka doba, po ktorej si príjemca
posolstva ešte spomenie, že bol správou oslovený.
„Napriek tomu, kde by ste túto komunikáciu odporúčali použiť?“
- V prípadoch permanentnej práce s databázou, kde ste získali súhlas
členov tejto komunity – napr. členov spotrebiteľského klubu,
vernostného programu či súťaže. Tiež členov profesnej organizácie, ktorá je
vopred na takúto komunikáciu pripravená.
- U vašich zákazníkov, ktorí vás poznajú a túto komunikáciu
s vami berú ako očakávanú resp. ako bežnú obchodnú komunikáciu.
V každom prípade platí zákon o reklame.
„Ako sa dá získať súhlas so zasielaním e-mailov?“
- Najlepšie telefonicky, s následným zaslaním personalizovaného
e-mailu s informáciou, že tento súhlas bol poskytnutý a súčasnou
možnosťou v budúcnosti tento súhlas kedykoľvek vypovedať